Julai 13, 2011

jangan nak berani sangat la kan.

semalam aku tengok berita.BULETIN UTAMA,TV3,pukul 8.aku ni tak de la minat sangat tengok berita.just tengok macam tu je.at least aku tengok berita.then,telinga aku tetiba rase tertarik pasal satu berita yang dibacakan tu.pasal hukuman yang dikenakan ke atas seorang remaja lelaki sebab merogol seorang remaja perempuan.aku bukan tertarik sebab kes tu kes rogol.kes rogol tu benda biase.boleh dikatakan hari2 keluar berita.tapi aku tertarik sebab macam mane perempuan tu boleh kenal lelaki yang rogol die tu.kalau korang nak tau,perempuan tu kenal lelaki yang rogol die tu dari facebook je.lepas kenal,diorang pun keluar bersame.and perempuan tu kena rogol mase 1st time keluar dengan lelaki tu!

jangan rase ape yang kita fikir tu same dengan ape yg orang lain fikir
terkejut aku.bukan sebab lelaki tu rogol perempuan tu.tetapi atas keberanian yang ditunjukkan oleh perempuan tu.bagi aku la kan,perempuan ni memang berani.tapi,salah tempat nak tunjuk berani.kalau berani sebab mempertahankan negara ke or berani sebab menjaga maruah keluarga,memang aku salute.tapi kalau berani sangat nak keluar dengan orang yang just kenal dari fb je,aku tak pandang la.alahai.senangnye perempuan ni nak percaye kat orang.

zaman sekarang ni,bukan senang nak beri kepercayaan dekat orang lain.kawan baik sendiri pun boleh tikam kite.tak kisah la tikam dari depan or belakang.tapi,aku rase kawan2 aku baik.and korang semua mesti pernah dengar cerita pasal ayah tiri rogol anak tiri,cucu dirogol datuk sendiri,abang bertopeng syaitan and macam2 lagi la.memang benda ni semua kite tak sangka boleh berlaku,tapi ia bukan sesuatu yang mustahil.so,kita kenalah berhati2 and fikir betul2 sebelum nak buat sesuatu tindakan tu.janganlah jadi macam perempuan kat atas tu.memang menyesal tak sudah kot kalau dah jadi macam tu.aku doakan korang semua terhindar la dari perkara2 macam ni.and akhir sekali,satu je pesanan aku,*untuk diri aku juga,

JANGAN NAK BERANI SANGAT LA KAN.




1 ulasan:

  1. Ni bukan soal berani tak berani. Huhu. Ni soal kepercayaan beb.

    Dekat facebook pun orang dah boleh jadi sweet sweet,nak mengorat,etc etc sampai perempuan tu cair.

    Dan perempuan,bila cair,anything is possible. Percayalah ;)

    BalasPadam